Adiktologické služby
ve vězení

Spolupracujeme s klienty ve vězení i po propuštění
Působíme v 10 věznicích ČR
(Jiřice, Stráž pod Ralskem, Rýnovice, Valdice, Vinařice, Odolov, Pardubice, Vazební věznice Hradec Králové + SOVT Pouchov, Vazební věznice Liberec a Světlá nad Sázavou)
Kromě věznic je možné se s námi setkat v Hradci Králové a Mladé Boleslavi
PO – PÁ: 7 – 17 h
(je třeba se předem telefonicky objednat)
kontakty na pracovníky
- Mgr. Aleš Vaněk
- Mgr. Karolína Zavadilová
- Lenka Chládková, DiS.
- Mgr. Kristýna Maťátková
- Mgr. Jana Glaserová
- Mgr. Juliána Bindásová
Kancelář: Ptácká 162, 293 01 Mladá Boleslav
tel.: +420 602 803 279
e-mail: vanek@laxus.cz
Věznice: Liberec, Rýnovice, Stráž, Vinařice
Kancelář: Sušilova 1528, 500 02 Hradec Králové
tel.: +420 734 316 590
e-mail: zavadilova@laxus.cz
Věznice: Odolov, Světlá n. Sázavou, Pardubice, Valdice
Kancelář: Sušilova 1528, 500 02 Hradec Králové
tel.: +420 734 319 996
e-mail: chladkova@laxus.cz
Věznice: Odolov, Pouchov, Světlá n. Sázavou, Pardubice
Kancelář: Ptácká 162, 293 01 Mladá Boleslav
tel.: +420 778 457 578
e-mail: matatkova@laxus.cz
Věznice: Jiřice, Světlá n. Sázavou, Vazební věznice Hradec Králové
Kancelář: Ptácká 162, 293 01 Mladá Boleslav
tel.: +420 604 888 504
e-mail: glaserova@laxus.cz
Věznice: Stráž p.Ralskem, Rýnovice
Kancelář: Ptácká 162, 293 01 Mladá Boleslav
tel.: +420 605 056 956
e-mail: bindasova@laxus.cz
Věznice: Jiřice, Liberec, Vinařice
poskytujeme
Informace
Poradenství
Zprostředkování kontaktu s dalšími službami a rodinou
Doprovod
Pomoc v krizi
Korespondenci s odsouzenými
Besedy
Veškeré služby jsou poskytovány bezplatně
pro koho tu jsme?
- Uživatelé návykových látek, hazardní hráči a další osoby se závislostním jednáním v konfliktu se zákonem.
Sekundární cílová skupina:
- Rodiče a osoby blízké výše uvedeným.
- Vězeňský personál (za účelem zvýšení informovanosti o službách a jejich následnému doporučení služeb potenciálním klientům z řad odsouzených).
- Další odborná veřejnost.
o co usilujeme?
Dílčí cíle:
- Doplnit stávající systém péče o uživatele drog o služby poskytované zejména ve vězeňských zařízeních.
- Motivovat klienty ke změně životního stylu směrem k abstinenci a podpořit jejich začlenění do běžného života bez drog.
- Zvýšit informovanost odsouzených o rizicích spojených s užíváním drog, infekčních chorobách a způsobech jejich léčby.
na čem si zakládáme?
- Dostupnost.
- Respekt.
- Odbornost.
- Individuální přístup k možnostem a schopnostem klienta.
náš tým
- Mgr. Aleš Vaněk – vedoucí centra, sociální pracovník, poradenský pracovník
(vanek@laxus.cz) - Mgr. Karolína Zavadilová – sociální pracovnice, poradenská pracovnice
(zavadilova@laxus.cz) - Lenka Chládková, DiS. – poradenská pracovnice
(chladkova@laxus.cz) - Mgr. Kristýna Maťátková – poradenská pracovnice
(matatkova@laxus.cz) - Mgr. Jana Glaserová – poradenská pracovnice
(glaserova@laxus.cz) - Mgr. Juliána Bindásová – poradenská pracovnice
(bindasova@laxus.cz)
Pracovníci služby splňují kvalifikační požadavky dle zákona č. 108/ 2006 Sb., další vzdělávání probíhá také v souladu s tímto zákonem. Supervize je zajišťována externím odborníkem.
práva a povinnosti
Práva klientů
- Přístup ke službám bez ohledu na věk, pohlaví, rasu, náboženství, sexuální orientaci, právní a společenské postavení, socioekonomické možnosti, druh návykového chování nebo délku závislosti.
- Důstojnost, respekt a bezpečí po celou dobu využívání služeb.
- Přijímání klienta jako autonomní a odpovědné bytosti, jejíž rozhodnutí jsou respektována.
- Srozumitelné a pravdivé informace o prognózách a šancích, o možnostech, jak je ovlivnit.
- Ochranu před zneužíváním jakéhokoli druhu.
- Ochranu před neoprávněným shromažďováním a zveřejňováním nebo jiným zneužíváním údajů o osobě klienta.
Povinnosti klientů (pravidla)
- V kontaktu s pracovníkem je třeba dodržovat pravidla slušného chování (vykání, přiměřené oslovování,…).
- V kontaktu s pracovníkem je nutné vyhnout se jakékoli, i verbální, agresi.
- Neopouštět konzultaci v jejím průběhu bez dohody s pracovníkem.
- Docházet na konzultace dle domluvy s pracovníkem, popř. se řádně omluvit.
- Pracovat na naplnění cíle spolupráce.
Pracovník je povinen dodržovat mlčenlivost mimo případy oznamovací povinnosti a řídit se etickým kodexem.
Jak to u nás chodí
Jak to u nás chodí
- Při prvním setkání vás se vším důležitým seznámíme:
-
- společně probereme, v čem a jak vám můžeme pomoci
- jestliže bude vše dle vašich představ, uzavřeme s vámi tzv. ústní smlouvu o poskytování služby, není tedy třeba nic podepisovat
- Pravidelně se s vámi budeme bavit o tom, jestli vám dává spolupráce s námi stále smysl a naplňuje vaše představy a přání:
- vy můžete spolupráci s námi kdykoliv přerušit či ukončit
- my omezujeme nebo ukončujeme spolupráci jen v případě porušování pravidel
- k ukončení z naší strany může dojít také v případě, že vám naše služba již nemá co nabídnout