Centrum intervenčních programů

ve školách

Centrum intervenčních programů, Sadová 2107, 288 02 Nymburk

Jsme tu pro všechny kolektivy, které potřebují pomoc s obnovou zdravých vztahů ve třídě nebo provést jinou náročnou situací.

Najdete nás v Nymburce!

 

Sadová 2107, 288 02 Nymburk
tel.: +420 605 367 905
email: cip@laxus.cz, markovas@laxus.cz

Pondělí – Pátek
8:00 – 16:30

Vyjíždíme do škol a tříd ve Středočeském, Pardubickém i Královéhradeckém kraji.

Poskytované služby:

Poradenské služby pro školu a její pedagogy
  • Předtím, než začne přímá práce se třídou, probíhá úvodní schůzka s vedením školy a zúčastněnými pedagogy (třídní učitel, školní metodik prevence, školní psycholog a podobně), během které dochází k mapování výchozí situace a stanovení zakázky ze strany školy, tedy definování cíle programu.
  • Během přímé práce se třídou probíhají konzultační a reflektivní setkání s třídním učitelem, školním metodikem prevence a zástupcem vedení školy, kdy dochází nejen k předávání doporučení ze strany lektorů, ale také k vzájemné reflexi na proběhlé setkání.
Přímá intervenční setkání se třídou, která se individuálně přizpůsobují zakázce a třídnímu kolektivu
  • Intervenční program se skládá z minimálně dvou až tří setkání, dle povahy řešeného tématu a vývojového stupně žáků. První setkání je zpravidla převážně mapující, druhé a popř. třetí setkání má intervenční charakter, kde je cíleno na konkrétní problém a pracuje se na zakázce školy. Setkání probíhají zpravidla v intervalech 2-4 týdnů, závisle na řešeném tématu a věkové kategorii dětí.
Metodické a vzdělávací činnosti pro pedagogické pracovníky
  • Součástí intervenčního programu je i podpora pedagogů, případně členů školního poradenského pracoviště, která má podobu buď širšího metodického vedení přímo ve škole, nebo vzdělávacích či kazuistických seminářů. Výběr z této nabídky činí zástupci školy po konzultaci a doporučení lektorů.
  • Pro efektivitu intervenčního programu je potřebnou a nedílnou součástí aktivní spolupráce třídního učitele i dalších pedagogů, kteří v mezidobí pracují na doporučeních nastavených lektory.

Běžná cena programu je 25.000 Kč

V ceně je zahrnuto:

  • úvodní rozhovory s vedením školy, členy školního poradenského pracoviště a pedagogy, zmapování situace ve škole a třídním kolektivu, formování zakázky intervenčního programu
  • přímou práci dvojice odborných lektorů se třídou
  • potřebný materiál k realizaci
  • cestovné
  • tvorbu a prezentaci závěrečné zprávy, vč. konkrétních doporučení k návazné práci

Věříme, že společně s třídním učitelem a dalšími pedagogy ve škole zvládneme nastartovat zdravé fungování kolektivu.

pro koho tu jsme?
  • Třídní kolektivy, kde jsou narušeny vztahy mezi žáky (konflikty, nepropustné skupiny, neschopnost spolupráce)
  • Třídní kolektivy po ukončeném vyšetřování šikany
  • Třídní kolektivy při náročných životních situacích jednotlivých žáků (návrat z výchovného zařízení, příchod specifického žáka – národnostní, kulturní, fyzické, psychické a sociální odlišnosti)
na čem si zakládáme?

Našimi zásadami jsou:

  • Bezpečí
  • Odbornost
  • Individuální přístup
  • Podpora žáků i pedagogů
  • Otevřená komunikace
S kým se u nás potkáte?

Sára Marková
Vedoucí centra intervenčních programů,
markovas@laxus.cz
+420 605 367 905

Mimo práci a studium je pro mě důležitý aktivní odpočinek, ideálně s dcerou, rodinou či přáteli. Když je chvíle pro zastavení, neodmítnu kvalitní knihu nebo seriál.

 

Michaela Dlouhá
Lektorka intervenčních programů
dlouha@laxus.cz
+420 734 134 965

Ráda se rozvíjím a posouvám dál učením nových věcí. Bez dobré kávy to ale nejde. Práci se snažím kompenzovat pohybem, časem stráveným se svým psem nebo objevováním nových chutí.

 

o co SPOLEČNĚ usilujeme?

• Zlepšení třídního klimatu a vztahů ve třídě
• Emoční a vztahový rozvoj žáků i pedagogů
• Podpora duševního zdraví žáků
• Metodická podpora pedagogů

Naše pravidla

Třídního pedagoga vnímáme jako nenahraditelnou součást kolektivu, proto je jeho aktivní účast na programu jednou z podmínek jeho realizace. Obdobně to platí pro asistenta pedagoga, pokud má ve třídě stálé místo.

Jak to u nás chodí?

Zástupce školy napíše nebo zavolá vedoucí centra. 

Po konzultaci si domluví termín úvodní schůzky a dojde ke sjednání závazné objednávky. 

Na úvodní schůzce společně s lektory podrobně zmapují situaci a domluví se na termínech setkání se třídou. 

Spolupráce se školou probíhá po celou dobu trvání programu, kdy škola může využívat naše poradenské služby.

podporují nás

Projekt byl realizován za finanční podpory MŠMT.