Centrum intervenčních programů
ve školách

Jsme tu pro všechny kolektivy, které potřebují pomoc s obnovou zdravých vztahů ve třídě nebo provést jinou náročnou situací.
Najdete nás v Nymburce!
Sadová 2107, 288 02 Nymburk
tel.: +420 605 367 905
email: cip@laxus.cz, markovas@laxus.cz
Pondělí – Pátek
8:00 – 16:30
Vyjíždíme do škol a tříd ve Středočeském, Pardubickém i Královéhradeckém kraji.
Poskytované služby:
Poradenské služby pro školu a její pedagogy
- Předtím, než začne přímá práce se třídou, probíhá úvodní schůzka s vedením školy a zúčastněnými pedagogy (třídní učitel, školní metodik prevence, školní psycholog a podobně), během které dochází k mapování výchozí situace a stanovení zakázky ze strany školy, tedy definování cíle programu.
- Během přímé práce se třídou probíhají konzultační a reflektivní setkání s třídním učitelem, školním metodikem prevence a zástupcem vedení školy, kdy dochází nejen k předávání doporučení ze strany lektorů, ale také k vzájemné reflexi na proběhlé setkání.
Přímá intervenční setkání se třídou, která se individuálně přizpůsobují zakázce a třídnímu kolektivu
- Intervenční program se skládá z minimálně dvou až tří setkání, dle povahy řešeného tématu a vývojového stupně žáků. První setkání je zpravidla převážně mapující, druhé a popř. třetí setkání má intervenční charakter, kde je cíleno na konkrétní problém a pracuje se na zakázce školy. Setkání probíhají zpravidla v intervalech 2-4 týdnů, závisle na řešeném tématu a věkové kategorii dětí.
Metodické a vzdělávací činnosti pro pedagogické pracovníky
- Součástí intervenčního programu je i podpora pedagogů, případně členů školního poradenského pracoviště, která má podobu buď širšího metodického vedení přímo ve škole, nebo vzdělávacích či kazuistických seminářů. Výběr z této nabídky činí zástupci školy po konzultaci a doporučení lektorů.
- Pro efektivitu intervenčního programu je potřebnou a nedílnou součástí aktivní spolupráce třídního učitele i dalších pedagogů, kteří v mezidobí pracují na doporučeních nastavených lektory.
Běžná cena programu je 25.000 Kč
V ceně je zahrnuto:
- úvodní rozhovory s vedením školy, členy školního poradenského pracoviště a pedagogy, zmapování situace ve škole a třídním kolektivu, formování zakázky intervenčního programu
- přímou práci dvojice odborných lektorů se třídou
- potřebný materiál k realizaci
- cestovné
- tvorbu a prezentaci závěrečné zprávy, vč. konkrétních doporučení k návazné práci
Věříme, že společně s třídním učitelem a dalšími pedagogy ve škole zvládneme nastartovat zdravé fungování kolektivu.
pro koho tu jsme?
- Třídní kolektivy, kde jsou narušeny vztahy mezi žáky (konflikty, nepropustné skupiny, neschopnost spolupráce)
- Třídní kolektivy po ukončeném vyšetřování šikany
- Třídní kolektivy při náročných životních situacích jednotlivých žáků (návrat z výchovného zařízení, příchod specifického žáka – národnostní, kulturní, fyzické, psychické a sociální odlišnosti)
na čem si zakládáme?
Našimi zásadami jsou:
- Bezpečí
- Odbornost
- Individuální přístup
- Podpora žáků i pedagogů
- Otevřená komunikace
S kým se u nás potkáte?
Sára Marková
Vedoucí centra intervenčních programů,
markovas@laxus.cz
+420 605 367 905
Mimo práci a studium je pro mě důležitý aktivní odpočinek, ideálně s dcerou, rodinou či přáteli. Když je chvíle pro zastavení, neodmítnu kvalitní knihu nebo seriál.
Michaela Dlouhá
Lektorka intervenčních programů
dlouha@laxus.cz
+420 734 134 965
Ráda se rozvíjím a posouvám dál učením nových věcí. Bez dobré kávy to ale nejde. Práci se snažím kompenzovat pohybem, časem stráveným se svým psem nebo objevováním nových chutí.
o co SPOLEČNĚ usilujeme?
• Zlepšení třídního klimatu a vztahů ve třídě
• Emoční a vztahový rozvoj žáků i pedagogů
• Podpora duševního zdraví žáků
• Metodická podpora pedagogů
Naše pravidla
Třídního pedagoga vnímáme jako nenahraditelnou součást kolektivu, proto je jeho aktivní účast na programu jednou z podmínek jeho realizace. Obdobně to platí pro asistenta pedagoga, pokud má ve třídě stálé místo.
Jak to u nás chodí?
Zástupce školy napíše nebo zavolá vedoucí centra.
Po konzultaci si domluví termín úvodní schůzky a dojde ke sjednání závazné objednávky.
Na úvodní schůzce společně s lektory podrobně zmapují situaci a domluví se na termínech setkání se třídou.
Spolupráce se školou probíhá po celou dobu trvání programu, kdy škola může využívat naše poradenské služby.
Projekt byl realizován za finanční podpory MŠMT.